Ontmoetingskerk in de wijk Sterrenburg; website in bewerking

Liturgische schikking 40 dagentijd

Symbolische schikking – Stille Zaterdag en de Paasmorgen

De schikking past bij Stille Zaterdag en de Paasmorgen.

De tekst voor Paasmorgen is Johannes 20: 1-18.

Tijdens de zondagen in de veertigdagentijd en dus ook op Paasmorgen sluit de lezing aan bij het project van Kind op Zondag  Wat goed dat jij er bent. We vierden de nabijheid van God en van andere mensen in ons bestaan. In de verhalen die aan bod kwamen ontdekten wij wat het betekent om er niet alleen voor te staan. Pasen verkondigt dat Gods licht sterker is dan de duisternis. Een nieuw begin, een nieuwe lente!

De tekst op het kaartje bij deze schikking luidt: Wat goed dat jij er bent!

Symbolische schikking – Goede Vrijdag

Bij de lezing: Johannes 19: 17-30

Symbolische schikking - Witte Donderdag

Bij de lezing: Johannes 13: 1-15

Symbolische schikking - vespers Stille Week

Symbolische schikking  - 6e zondag van de Veertigdagentijd, Palmzondag

Bij de lezing: Marcus 11: 1-11

De symbolische schikking volgt het thema van de kinderdienst Wat goed dat jij er bent. We vieren de nabijheid van God en van andere mensen in ons bestaan. Ook nu zijn de juten doek en de cirkel van kronkeltakken aanwezig. De groenblijvende Buxus herinnert aan volharding, standvastigheid en opstanding. De vele kleuren aan de verscheidenheid van mensen.

De tekst op het kaartje bij deze schikking luidt: Op weg naar Jeruzalem

Symbolische schikking  - 5e zondag van de Veertigdagentijd

Bij de lezing: Johannes 12: 20-33

De symbolische schikking volgt in deze veertigdagentijd het thema van de kinderdienst Wat goed dat jij er bent. De basis van de schikking bestaat uit een juten doek als symbool voor eenvoud en soberheid. De cirkel van kronkeltakken verbeeldt de verbondenheid tussen mensen. De verdere aankleding verwijst naar de lezing.

De tekst op het kaartje bij deze schikking luidt: Een boodschap voor jou

Symbolische schikking  - 4e zondag van de Veertigdagentijd

Bij de lezing: Johannes 6: (1)4-15

Tijdens deze periode volgen we het project Wat goed dat jij er bent. We vieren de nabijheid van God en van andere mensen om ons heen. We ontdekken wat het betekent er niet alleen voor te staan. We zien een juten lap die de eenvoud en soberheid van de veertigdagentijd weergeeft. De cirkel van kronkeltakken symboliseert de verbondenheid tussen mensen zoals hier in het delen van brood en vis. Op deze zondag, de vierde in de veertigdagentijd, zien we in de schikking een toets roze, als symbool van het licht van Pasen dat al door het donker heen schijnt.

De tekst op het kaartje bij deze schikking luidt: Geef maar door

Symbolische schikking  - 3e zondag van de Veertigdagentijd

Bij de lezing: Johannes 2: 13-22 (25)

De symbolische schikking volgt het thema van de kinderdienst Wat goed dat jij er bent. We vieren de nabijheid van God en van andere mensen in ons bestaan. Ook nu zijn de juten doek en de cirkel van kronkeltakken aanwezig. De andere onderdelen van de schikking verwijzen naar de gebeurtenis voor de tempel.

De tekst op het kaartje bij deze schikking luidt: Een heilige plaats

Symbolische schikking  - 2e zondag van de Veertigdagentijd

Bij de lezing: Marcus 9: 2-10

Het thema van het project van de kinderdienst is Wat goed dat je er bent. De schikking van de veertigdagentijd sluit hierbij aan. De juten lap geeft de eenvoud en soberheid van deze periode weer. En ook nu staat de cirkel van kronkeltakken voor de verbondenheid tussen mensen. De verdere aankleding verwijst naar de gebeurtenis op de berg.

De tekst op het kaartje bij de schikking luidt: Een vleugje hemel

Symbolische schikking  - 1e zondag van de Veertigdagentijd

Bij de lezing: Marcus 1: 12-15

Tijdens deze veertigdagentijd volgt de symbolische schikking het project van de kinderdienst uit Kind op Zondag met de titel Wat goed dat jij er bent. We vieren de nabijheid van God en van andere mensen in ons bestaan. In de verhalen die aan bod komen ontdekken wij wat het betekent om er niet alleen voor te staan. De basis van de schikking bestaat uit een juten doek als symbool voor eenvoud en soberheid. De cirkel van kronkeltakken verbeeldt de verbondenheid tussen mensen. Het zand is een verwijzing naar de woestijn.

De tekst op het kaartje bij de schikking luidt: Wat heb je nodig?